subota, 15. siječnja 2011.

O hrani i cistoj erotici






Postoje ljudi koji kad govore o hrani ili opisuju nesto sto su jednom probali, prikazuju to na jedan....fanatican gotovo opsceni nacin. U nastojanju da vam predoce boje, okuse i mirise, uprezu ruke, zatvaraju oci, zastajkuju trazeci rijec koja ce docarati bas tu slatkocu breskvine nutrine il blagu kiselkastu notu koju samo oni nalaze u casi bijelog vina. Oni ce vas odvesti na putovanje svojim culima, svojim rijecima, zvukovima, svojim suludim sjecanjima koje poput pomahnitalih leptira iskacu pred vas.

Obozavam takve ljude. Divim se njihovim strastima, veselju kojim promatraju konobara koji pred njih stavlja upravo ociscenu polovicu svijeze ribe, zatim se naginju nad tanjur, zatvaraju oci i pokusavaju uhvatiti miris mora. Slijedi pazljivo cjedjenje limunovog soka koji se upija u bijele riblje utore. Viljuskom i nozem lagano odvajaju komadice, ni premale, ni prevelike i pustaju okusu da ih nosi... mmmmmm....i lagano podignuta ruka u zraku koja igra svoju kruznu igru....Slijedi gutljaj bijelog vina i lagana igra jezika, usnica i osmijeh, nevin, kao djeciji. Cista erotika, bez imalo prenemaganja. Prirodno, nesputano i do boli zarazno. Takvi ljudi ce vam, sa odusevljenjem poslati sms sa drugog kraja svijeta, govoreci da su napokon probali "onaj sir sa crvima", a na vase pitanje - i takav je okus, dobit cete odgovor - kao da pijes neki dobar, slatki sampanjac. I tko sad ne bi zatvorio oci, nos i krenuo u isto iskustvo?


Jednom sam sjedila nasuprot jedne takve osobe i ne znam sto mi je bilo vece uzivanje - pogled na njeno uzivanje il okus hrane koju smo jeli. I nije se radilo o bakanalijama i veceri od 7 slijedova. Radilo se o skampima sa cesnjakom i oradi pecenoj u soli. Na kasnom rucku il ranoj veceri, kako zelite, u restoranu ispod mosta 25.Abril. Jednog svibanjskog predvecerja.







Vjerujem da takvi ljudi posjeduju strast za zivotom i kroz zivot veslaju kratkim, ali odlucnim zamasima, iako se ponekad izgube gledajuci zadivljeno oko sebe. Oni su poput majstora kazalisnih predstava, onih koje nisu bas od svih shvacene, gdje gledaliste zjapi poluprazno, a kritika se dvoumi izmedju ludo i genijalno.


U cast jedne takve, fantasticne, meni drage osobe, predstavljam vam Camaroes al guilho




Potrebno vam je :


1 kg skampa predhodno skuhanih ili smrznutih
rezanj cesnjaka
150 gr putra/margarina
1.50 dcl maslinovog ulja

sok od 1/2 limuna
1 susena ljuta papricica /piri-piri
mala casica konjaka

persin/korijander


Ako kupujete smrzute skampe koji su sirovi, treba ih skuhati na brzinu u loncu sa vodom, lovorovim listom i lukom. Za ovaj recept se ne koriste oni mini skampici jer se tijekom kuhanja skroz uminijature i od njih nista. Dakle, nakon sto su skampi skuhani, treba ih ocistiti i izvaditi meso iz repova. Ok, to je malo pimplav posao, za kojeg predlazem da nadjete zrtvu kojoj cete taj dio posla uvaliti.




Kad su svi ocisceni, na tavi rastopiti maslac+maslinovo ulje i dodati na listice narezan cesnjak, malo propirjati, dodati usitnjenu papricicu, repove skampa i limunov sok. Pustiti da se poveze i preliti casicom konjaka. Na kraju posuti nasjeckanim persinom ili korijanderom ako imate.





Broj komentara: 9:

  1. Uh, cista erotika :)
    Odlican recept, obozavam skampe, a nazalost u Beogradu tesko da mogu naci dobre,a pogotovo sveze. Poslednji put sam jela dobre skampe pre par godina u Splitu, a od tad sve sam corak...

    OdgovoriIzbriši
  2. Nisu to erotomani, to su pravi gurmani! Uvijek mi je smiješno kada ljudi za nekoga tko puno jede i ima puno kila vele da je gurman (jer puno jede i ima puno kila). Gurman je osoba koju si ti tako lijepo opisala. A erotika je uvijek u očima koje žele biti osvojene, he he. No, škampi su mi oduvijek najdraži, a jesti ih se može na razne načine, raznim povodom i u raznom društvu. odličan recept (buzara je tako dosadna!).

    OdgovoriIzbriši
  3. Mislim da se pronalazim u ovom opisu. Nisam sigurna da bi ja mogla ili znala opisati svako jelo koje me oduševilo toliko slikovito da zaokupiram slušatelja ali svako proživljavam ovo što si opisala. Jako volim hranu i jako puno pričam o njoj, o načinu pripreme neke hrane, a putovanja uglavnom pamtim po onome što smo jeli bilo da nas je pozitivno ili negativno iznenadilo. Valjda zbog toga i pišem blog o hrani, a pretpostavljam da je slična situacija i s ostalim blogerima. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Uživala sam čitajući post. Tema je odlična. Volim ljude koji svoja oduševljenja prenose na druge, naročito tako detaljnim opisima mirisa i drugih čula. Kažu da je miris taj okidač koji može da nas vrati i u najranije detinjstvo, ukoliko osetimo isti miris koji smo i u detinjstvu često susretali. Prelep receptić ali ja nisam majstor za morske plodove:( Večito patim za njima...
    Dodji do mene, da te nagradim:))) Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  5. Obožavam ovakvu hranu a i ceo post mi je super :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Škampi su stvarno sjajni i obožavam sa putovanja donjeti neke nove recepte i isprobati ih kod kuće..

    hranu obožavam i rekla bih za sebe da sam gurman, uvijek otvorena za nove okuse i mirise..

    slažem se da je hrana kao i seks orgazmičko iskustvo :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Lusitania, svrati po jednu nagradicu kod mene :)

    http://mojanoblica.blogspot.com/2011/01/nagrada-3-u-1.html

    OdgovoriIzbriši
  8. Tako mi je sad dosla nesavladiva zelja za skampima, da cu poludjeti valjda.....ok, pms. Uzivam u tvojim slikama!!!

    OdgovoriIzbriši
  9. Pozdrav, u sklopu igrice Ajme, koliko nas je slučajno naletih na tvoj blog i oduševljena sam tvojim pisanjem i fotkama :)

    OdgovoriIzbriši