petak, 14. siječnja 2011.

O Siciliji i pesto trapanese




Jos uvijek bauljam mislima po Italiji. U mom zivotu obicno kad se zalijepim za nesto, zivot mi kao rijeka donosi bujicu detalja vezanih za predet mog trenutacnog obozavanja. Evo, neki dan dobijem na poklon knjigu "Jedi, moli, voli" by E. Gilbert, koja me odvela do voljenog mi Napulja, jucer na tv-u prastari film "Pod suncem Toscane" koji me podsjetio na ljeto provedeno u Positanu....putujem...aha....


Do Trapania nisam nikad stigla. Najdalje do Palerma, pa onda natrag Bagheria, Cefalu....Sicilia me docekala vruca, prevruca. Sjecam se da smo stali u Corleone-u, gdje muzika iz Kuma, sama izvire iz kamenih kuca. Termometar je pokazivao 44C. Kupnja flasirane vode u minijaturnom ducanu dosla je kao osvjezenje. Detalj koji mi se usjekao - "Ti nemoj izlaziti iz auta, cekaj me tu i ne otvaraj vrata...".

Ne, nije se radilo o brizi da ne me opali sunce, niti da dozivim toplotni udar... Te godine ubijen je Giovanni Falcone i u zraku se posvuda osjecala neizvijesnost koja granici sa histerijom oko cistke sicilijanske mafije. Zaustavljali su nas posvuda, dokumenti, putovnica, ko si i sto si, odgovore sam ubrzo naucila ko pjesmicu. I vrucina koja ni nocu nije odlazila.


Tako pamtim Siciliju. Po njenim sprzenim valama, ostacima jednog kucerka koje je pregazila lava Etne, manijakalnog prometa Palerma, prekrasnog jutra u mjestascu Trabia i kristalno plavog mora u praskozorje koje mami na kupanje...i Misterbianco, gradic u blizini Messine, koji bi ako po imenu gledamo trebao biti bijeli, mozda cist...docekalo me nesto sto do danas pamtim kao naprljavije mjesto u kojem sam u zivotu bila. U Taormini spagetti allo scoglio i gamberi alla piastra. Tu smo se nesto ljutili jedno na drugo, al zato se danas svega tako dobro sjecamo. Sve u svemu - prekrasno.


U to ime evociram ljeto, 44C u hladu i posluzujem Tagliatelle con pesto trapanese





Za povratak ljeta i svemu sto ono nosi potrebno je:



1 kg zrelih paradajza/rajcica/pomidora

2 cesnja cesnjaka

pola salice od koze ociscenih badema

par listova bazilika

pola salice naribanog parmezana

sol i papar

1.5 dcl maslinovog ulja



Na malo maslinovog ulja preprziti bademe. Staviti u mikser i usitniti ih, ne previse. Maknuti sa strane i u istom mikseru izmiksati cesnjak, bazilikum i malo soli. Dodati narezane rajcice sa koje ste skinuli kozu, usitnjene bademe, parmezan i maslinovo ulje. Usitniti na brzinu...1, 2, 3 stop. Dodati papar po zelji.

U loncu zakuhati vodu u kojoj ste dodali sol+ulje, u vodu staviti tjesteninu i kuhati al dente...








Samo da znate kod mene opet pada kisa i opet je magla koju mogu sjeci nozem....

Broj komentara: 9:

  1. Svidja ti se knjiga Jedi, moli, voli? Citala sam je pre par godina, jos kada je izasla, i pre Nove godine odgledala film. Filmom nisam odusevljena, ali krasni su predjeli... nije los. Ali knjiga je bolja. Trenuto citam sljedecu knjigu Elizabet Gilbert, zove se Zauvek tvoja. Drugacija je od Jedi, moli, voli, ali je isto dobra. No, vratimo se na tvoj Pesto koji je fenomenalan! Nisam probala sa bademima, ali hocu.

    OdgovoriIzbriši
  2. ovaj format pašte koji je na tvojim slikama je meni najdraži :-) Inače za ovaj recept ja koristim pecorino, malo više bosiljka, a kada imam naribam i slane ricotte ... za koju je malo reći da ju obožavam. Do Sicilije još uvijek nisam stigla :-(

    OdgovoriIzbriši
  3. Da, potpuno si me povela sa sobom na ovo putovanje, kao da sam sve vreme bila tu iza tebe i posmatrala te... Za pastu bih zamenila sve specijalitete sveta i mastam o danu kada cu otici tamo negde i dobiti poptuni ugodjaj - bas taj iz maste... Pesto cu za sada isprobati uz neku svoju carobnu letnju notu.... Dok me put ne odvede na Siciliju.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ovih 44 C u hladu me podsjetilo na ljeto koje sam provela u Rimu, dobro da sam ostala ziva :)(slabo podnosim vrucinu) Ali zato jesen u Rimu - nista ljepse za mene...Recept mi se svidja, pesto cesto radim pa cu isprobati i ovaj, a fotke su super

    OdgovoriIzbriši
  5. Savrsena testenina i prelepe slike!
    Svrati kod mene po jednu simbolicnu nagradicu :)

    P.S. nasla sam kod nane jednu jedinu knjigu sa onim bajkama o kojima smo pricale. evo slicice
    http://picasaweb.google.com/lh/photo/BO0BGwNe2nhSbrwDr7bohfp7eQVMOHtKOOwbbjqRsw8?feat=directlink

    OdgovoriIzbriši
  6. taci - evo hocu! a link mi ne otvara :-(

    sweet - hvala, drago mi je da se jos netko pati po italiji

    mila - bitno je da se putuje, pa makar i u masti

    roman - nema nazalost pecorina kod mene, ali jesam ga narucila negdje na proljece ce doci jedan mali....

    sandra - onako, ljetno stivo, nesto sto mi dobro dodje dok vani pada kisa, a sive stanice ne zude za intelektualnom hranom...

    OdgovoriIzbriši
  7. Hmmm, pa ne znam zasto se ne vidi. Probaj sa ovim
    http://picasaweb.google.com/tradosavljevic368/Razno?authkey=Gv1sRgCOGp4-OijJuKPA#5562427912113767666

    OdgovoriIzbriši
  8. Hvala za sliku o Siciliji. Mafijaška ili bez mafijaša, moja je večita inspiracija! Obožavam je. Odličan ti je recep. Prelepa prva fotka!

    OdgovoriIzbriši
  9. pesto obožavam na sve načine, hvala ti što si me podsjetila na ovaj!
    tvoje ljeto na Siciliji mi se čini jako uzbudljivo :)

    OdgovoriIzbriši