ponedjeljak, 27. veljače 2012.

O vidu, krugu zivota i tart od krusaka i kupina



Odnekud, nepozvano, poput lopova koji krade dobro sacuvani mir, uvukla se znana misao. Iz prikrajka, nicim izazvana. Subota je poslijepodne i sunce se preljeva mirisnim vocnjakom. Bademi su u cvatu, a dolje nize i sljiva vec pupa. Osjecala je njihov miris u zraku. U daljini zvuk vlaka koji prolazi zadnjom stanicom. Nakon njega tisina.


Sjecanja na zelene livade i makove u cvatu, plavo nebo i bijele oblake koji nestaju  u visinskoj igri, poceli su nestajati. Iako se trudila da dijelice koji nestaju vjesto nadopuni drugim tonom, potezi kistom uskoro su vise otkrivali nego prikrivali. Sumnja se uvukla u misli, zapravo, mozda i nije bilo toliko plavo, mozda toga dana i nije bilo sunca, a mozda je bila i zima. Odjetnom...zasto to radis?... i snazan pritisak na pulisirajuce slijepoocnice.... Ne budi blesava! ....

Morala je priznati sama sebi da joj je sve teze i teze bilo pamtiti raspored stolica, casa, ubrusa... Sve cesce se dogadjalo da se iznenadi rasporedom stolica...eto, jucer nikako da pronadje rukavice...




                                                                                     

Naslonjena na drveno okno prozora, popravila je zavijesu koju je vjetar nestasno prebacio u vrt. Vrscima prstiju osjetila je nedostatak boje, pomirisala sakupljenu prasinu na dlanu. Ako zatvorim oci i udahnem duboko...mozda....mozda bih mogla ponovo - progledati. Barem na minutu.






                 * * *


Tart od krusaka i kupina za poslijepodnevno ljeskarenje dok u daljini prolazi .... voz.





Potrebno je:

900 gr krusaka
150 gr zaledjenih kupina
200 gr maslaca/margarina
4 jaja
170 gr secera
100 gr brasna
100 gr mljevenih badema/ljesnjaka


Kruske oguliti i narezati na ploske. Omeksali maslac umjesati sa secerom, te dodavati jedno po jedno jaje. U prosijano brasno dodati mljevene bademe (ja sam koristila ljesnjake), te dodati smjesi od jaja/secera/maslaca. Uliti tijesto u kalup za tart i utisnuti kruske i kupine.
Peci oko 30-tak minuta u predhodno zagrijanoj pecnici na 170C. Kad se ohladi posuti secerom u prahu.

* Ako volite okus gorkog badema, mozete u tijesto prije pecenja dodati par kapi likera ili arome.




Ovo je moja ulaznica za ovomjesecnu igru "Ajme, koliko nas je...", cija je domacica Ana za ovaj krug odabrala kruske.


Broj komentara: 14:

  1. Tako željno iščekujem proljeće pa me se prva fotka jako dojmila, prekrasna je. Sviđa mi se tart i kombinacija kruški s kupinama.

    OdgovoriIzbriši
  2. bademi i kruške su jako dobar par...s dodatkom kupina, mislim da ti je ovaj tart fantastičan!

    OdgovoriIzbriši
  3. Čista ljepota. Ukupna.
    Ulomak prije recepta je..???????

    OdgovoriIzbriši
  4. Post je prekrasan, sve si tako divno napisala i fotografirala!

    Pozdrav!:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Divno sve,zaista svaki puta uživam u tvojim postovima:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Zašto moj jučerašnji komentar nije ostao..?

    OdgovoriIzbriši
  7. Aha...sad hoće: daklem...divotno-sve!!! A, mene zanima odakle je uvodni dio!?! ljubim

    OdgovoriIzbriši
  8. iz moje glave :-)). kao i obicno, ukoliko se ne radi o uvodu u obliku neke opce poznate pjesme...zasto?

    OdgovoriIzbriši
  9. Zamisli...činilo mi se da sam čitala tu - knjigu. Dosita... Čak sam nešto dvojila između Okusa jabučnih koštica i Kupinova vina i... svašta nešto. Divno pišeš. Moji komplimenti. Divno.

    OdgovoriIzbriši
  10. Zavidim ti na rascvijetanim vočkama, krasan tart.

    OdgovoriIzbriši