nedjelja, 13. veljače 2011.

O vikontu, markizi i popodnevnom caju...


Vikont: Često se pitam kako ste uspeli da postanete takva.

Markiza: Nisam imala izbora, zar ne? Ja sam žena. Žene moraju biti daleko sposobnije od muškaraca. Možete uništiti naš ugled i naše živote sa svega par odabranih reči. I onda, naravno da sam morala izmisliti ne samo sebe... nego i načine za izlaz o kojima niko pre nije ni razmišljao. I uspela sam zato što sam oduvek znala da sam rođena da dominiram vašim polom i osvetim moj.
Kada sam ušla u društvo, bilo mi je 15 godina. Znala sam da mi je uloga, na koju sam bila osuđena prvenstveno da ćutim i činim ono što mi je rečeno, dala savršenu priliku da slušam i posmatram. Ne ono što bi mi ljudi rekli...već sve ono što bi pokušali prikriti.
Uvežbavala sam odstojanje. Naučila sam kako da izgledam veselo dok bih ispod stola štipala ruke do bola. Postala sam... majstor obmane. Nisam žudila za zabavom već za znanjem. Savetovala sam se s najstrožim moralistima o tome kako se ponašati. Filozofima, da bih znala šta misliti. Čak i romanopiscima, ne bih li otkrila šta sebi mogu dopustiti. Na kraju sam sve to pomešala u jedno vrlo jednostavno načelo... pobedi ili umri.

Vikont: Vi ste, dakle, nepogrešivi?

Markiza: Ako želim muškarca, imam ga. Ali ako želi da se hvali, otkriće da ne može. To je cela priča.

Vikont: Bila je to i naša priča?

Markiza: Želela sam vas pre nego što smo se uopšte upoznali. Moje samopoštovanje je to zahtevalo. Kada ste počeli sa udvaranjem, tako sam vas želela. To je ujedno bio i jedini put kada je požuda
bila jača od mene.







Madaleine sa narancom i ruzmarinom

100 gr putra / margarina
100 gr secera u prahu
2 jaja
200 gr brasna
1 naranca
1 jusna zlica usitnjenog ruzmarina
prasak za pecivo


Za preljev:

1 dcl vode
1 manja naranca
prstohvat ruzmarina
2 jusne zlice secera



Umutiti bjelanjke u snijeg. Umjesati putar i secer da postane kremast. Dodati sastruganu koricu narance i zutanjke jedno po jedno. Dodati prosijano brasno u koji ste umjesali prasak za pecivo i zlicu nasjeckanog ruzmarina. Na kraju lagano drvenom kuhacom dodati snijeg od bjelanjaka. Puniti kalupe, ali ne do vrha i smjestiti u zagrijanu pecnicu 180C na cca 30 min.

Ukuhati serbet od vode, nasitno narezane narance i secera. Pri kraju dodati ruzmarin, da serbet dobije miris. Procijediti. Kad su madeleine gotove, jos vruce jednu po jednu preliti zlicicom serbeta.




3 komentara:

  1. odlična pričica, a i madeleine su divne!

    OdgovoriIzbriši
  2. Jako dobra priča a madeleine su preslatke. Bože, bože, koliko istine ima u priči koju si predstavila. Dopada mi se. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  3. Nale - prica je dio razgovora izmedju vikonta i markize u jednom od mojih omiljenoh filmova, ako prodjes misem preko "Ja sam zena" mozes vidjeti o kojem se radi. Pozz

    OdgovoriIzbriši