utorak, 31. svibnja 2011.

O muci po pivi i pozdrav Briselu


Priznajem da mi je ovaj krug igrice "Ajme, koliko nas je..." pao teze nego bilo koji ranije. Ana je zadala pivu. Pivu nit pijem, nit je doma imam, nit je volim, nit je koristim.... Mogla sam ovaj mjesec i preskociti. Ali, eto, nisam. Zadnji je dan.

Jedino pivo koje mi je u zivotu pasalo, bilo je neko sa vocnim notama koje sam probala u Briselu. Uz dagnje i przene krumpirice. Ostalo bljak. Stoga sam odlucila da ovaj post ne bude posvecen pivi, vec Briselu. Jer Belgijanci za sebe kazu da imaju najbolje pivo na svijetu.


Posjetila sam ga, prvi puta, prije par godina, slucajno i neplanirano. Moram priznati da me se nije pretjerano dojmio. Vidno prljav, zapustenih zgrada i fasada, cak i u samom centru, tamo na nekoj turistickoj ruti. Ali zato se zna dobro prodati. Uvijek sam skidala kapu zemljama koje imaju relativno malo interesantnog za ponuditi, nisu nesto geografski ni klimatski rodjene pod sretnom zemljom - al zato ono malo sto imaju, prodaju na najvisem nivou. Takav je prvi dojam na mene ostavio - multikulturalni Brisel. 


Da nije glavni grad EU i da nema tako dobru cokoladu i vafle...ne znam sto bi od njega bilo....u turistickom smislu naravno.




Najuzurbanije je na glavnom gradskom trgu - Grand Place. Tu mozete popiti kavu, nesto prezalogajiti, kupiti slike ulicnih zabavljaca. Prekrasno uredjen. Cvijece visi na sve strane, a kad se pojavi toliko zeljeno sunce - sve postane veselo. Okruzuju ga mnogobrojni ducani cokolade -  Leonidas, Neuhaus, Godiva... -  mini obrti za izradu paprenjaka, i luksuzni ducani koji nude tapiseriju i prekrasne cipkane stoljnjake. Pojedini ducani nude vikendom obilazak svojih coko radionica, gdje uz relativno pristoju cijenu mozete napraviti svoje ruzice, skoljke ili autice od cokolade.


Brisel je takodje i centar crtanog stripa. Tintin i prijatelji, Lucky Luc i Talicni Tom, Asterix...svatko od njih ima svojim likom oslikane fasade. Nazalost, ne mogu pronaci fotke....ne znam gdje su nestale, pa u zamjenu nudim link...
Cini mi se da Belgijanci imaju neki fetis na crtane filmove i stripove, jer nigdje drugdje nisam vidjela toliko ducana koji su specijalizirani za stripove i figurice junaka crtanih filmova.
Druga turisticka atrakcija je Manneken Pis, nedaleko od Grand Place, broncani kipic nekog klinca koji piski u fontanu, a presvlace ga u razne odore tijekom godine, ovisno o prazniku i sl...aha....nisam ga slikala iz principa - jer ga svi slikaju, a ja ne kuzim foru.



Ukoliko volite Art Noveau, obavezno otidjite u Horta Museum, ali budite pametniji od mene i otidjite taksijem. Ja sam se naime, pouzdala u objasnjenje turistickog vodica u ruci, pa sam par sati bauljala po sumnjivim cetvrtima Brisela, dok mi napokon neki Turcin nije objasnio kuda ici. Victor Horta jedan je od osnivaca samog pravca, a muzej je kuca koju je on dizajnirao i izgradio za sebe. Za ljubitelje Art Noveau-a - poslastica. Jedina zamjerka, sjecam se, bila mi je sto je ducan u sklopu muzeja sramotno siromasan. Nekoliko knjiga, poster - dva, mozda neka salica ...

I na kraju - znajte, da u Briselu mozete probati tamosnje pivo vocnih nota, Brussels Gueuze - jedino koje se meni u zivotu dopalo i nekom od lokalnih barova veselih naziva: La Mort Subite, Le Cerceuil (ljes) ... veselo, uvrnuti humor....


I sad, na kraju, evo, moja ulaznica za ovomjesecnu igricu... - kruh sa pivom i orasima -




Potrebno je:
500 gr brasna
1 jusna zlica kvasca
25 gr svijezeg kvasca
2 dcl pive
100 gr secera
60 gr omeksanog maslaca
3 jaja
150 gr oraha
1 zlicica soli

Odvojiti 100 gr brasna i primjesati mu zlicu kvasca. Svijezi kvasac rastopite u malo mlake vode. Pomjesati dvije smijese i izradite prstima uz dodavanje malo pive. Kad se dobije homoglena smjesa, ostaviti da odlezi cca 15 min. Dodati ostatak brasna i dobro izraditi. Dodati secer, maslac, jaja i ostatak pive i sol. Ostaviti da se dize. Kad se volumen udvostrucio, sitno nasjeckati orahe i dodati ih tijestu. Formirati male loptice, pobrasniti i ostaviti da se jos dizu. Zarezati malo po povrsini i  staviti da se peku u predhodno zagrijanoj pecnici - 160C - oko 30 min.



Broj komentara: 9:

  1. Baš sam uživala čitajući ovaj interesantan post, hvala ti na njemu.

    OdgovoriIzbriši
  2. E genijalna si, pa gde si i klasne žita našla za sliku. Ja sam ga davno jednom ponela sa njive i svi u tatinoj kući kad smo se vratili su me gledali kao ludu. To ona nosi u Beograd buket klasja. Svašta Beograđanima možeš prodati, rekoše oni.

    Još kao mala sam zastajala ispred Godivinih štandova u Americi, i tad sam mislila da je ona njihova. Sve dobre stvari su sa starog kontinenta.

    OdgovoriIzbriši
  3. Baš zanimljivo djeluje ovaj kruh. Još jedan dobar post. Tvoji putopisi su tako pitki za čitanje, i fotografija je super.

    OdgovoriIzbriši
  4. Bas mi je prijala setnja Briselom, odlican post i predivne slicice koje tako verno docaravaju atmosferu ove "cokoladne" prestonice...da me neko pita, ne bih izlazila dva dana iz jedne takve radnje sa cokoladicama!:))) Tvoji kruhcici sa maslacem i orasima mi cak izgledaju kao neki fini kolacici koje bih mogla grickati i same...:)))

    OdgovoriIzbriši
  5. Ne znam koji već puta pokušavam ostaviti komentar na ovaj izvrsni post. Brisel, možda i nije grad koji će oduševiti posjetioce, ali se znaju prodati. Te čokolaterije u kojima se ručno izrađuju najdivnije praline, tamna čokolada, prženi krompirčiči, dagnje i pivo dovoljni su da Brisel bude prepoznatljiv i kako bi danas rekli da bude "brand."
    U svakom slučaju na tvojim fotkama izgleda živopisno kao u slikovnici. mjesto koje bi rado posjetila, a ne samo zbog Marcollinijevih čokolada već zbog ovakve atmosfere koju si uhvatila i prikazala.
    Kruh je moja propast, obožavam ga i jedem radije nego kolače.

    OdgovoriIzbriši
  6. Divna setnja Briselom, ja bih najverovatni zaglavila u Horta Museum-u, obozavam Art Noveau!

    A hleb ti je sta reci osim savrsen :)

    p.s. fotke su mi ekstra

    OdgovoriIzbriši
  7. Predivan post, ja pivo kao i ti bas ne konzumiram ,niti me nesto odusevljava.Ova fotka sa orahom je vrhunska!

    OdgovoriIzbriši
  8. Kruh je odličan,volim ovakve kruhiće !
    A Brisel si opisala jednako kao što bi ga i ja opisala kada sam ga prije par godina posjetila. Evo baš iste dojmove imamo. I nisam niti ja slikala Mannekena Pisa :), ali sam se zato "ubijala" u divnim, mirisnim vaflima.
    Post je odličan i super si sve ispričala i prikazala !

    OdgovoriIzbriši
  9. Da, ti si ... talentirana! To znaš, jel' da!?!

    OdgovoriIzbriši