ponedjeljak, 15. kolovoza 2011.

O haremu i torti svake svecanosti dostojne....kupine i cokolada


Jednu od polica moje biblioteke krase 4 toma knjige "Hiljadu i jedna noc". Prevod sa ruskoga, izdanje 1971. U moje ruke stigli jedog kisnog popodneva dok sam zavucena u mali antikvarijat pored zagrebackog botanickog vrta cekala nekoga. Od upotrebe ili mozda silnog naguravanja po policama, papirnate korice poljepljene su ljepilom, no jos uvijek sasvim jasno prikazuju idilicnu sliku jednog mastovitog harema. Na sarenim cilimima zalegao par u ljubavnom zanosu, a iznad njih neka druga zena prinosi pehar. Par koji lezi na cilimu prikazan je u tradicionalnoj istocnjackoj odjeci, a "druga" zena kao da je tu greskom u svojoj grimiznoj krinolini. Tu su jos i bubanj, te neki zicani instrument za koji nisam sigurna da li se radi o gitari ili lose nacrtanom oud-u, te pladanj sa cetiri staklene boce. Idila u izgubljenom haremu.



U svojoj ranoj mladosti mastala sam o haremu. Leprsavim zavjesama, svili i kadifi u lila tonu. Zrelom vocu na mjedenim tanjurima i opojnom mirisu jasmina u zraku. Suncu koje se probija kroz zatvorene skure i tihom sumu vode iz centralne fortane. Na zidu u zlacanom kavezu egzoticne ptice svojim pjevom razbijaju tisinu. Ne mogu sa sigurnoscu reci gdje se u cijelu moju pricu uklapao neki mocni Sultan, jer uvijek sam zapela na definiciji moje uloge u haremu. Nikako da se odlucim... za sporednu ulogu, neku fikus zenu koja se tu nasla slucajno ili da si dodjelim onu glavnu. Mocne Sultanice koja prema svojem nahodjenju odlucuje o zivotu i smrti zatocenih djeva. Za tu ulogu bih trebala biti ustvari majka Velikog Sultana, a ta mi se uloga cangrizave babuskare zaista nikad nije dopadala. Ako bih se pak odlucila za neku ubogu, fikus zenu, koja se u haremu nasla jer su je oteli pustinjski gusari, te je prodali na prvom vecem bazaru, morala bih se pomiriti sa trivijalnim ostatkom zivota gdje bi mi dani prolazili u dokolici, valjanju po podu i ispunjavanju sasavih hirova onih koji po rangu dolaze ispred mene. Ne, nije to za mene.


Zato sam se najcesce, u namjeri za zaokruzim svoju mastariju, odlucivala za samog Velikog Sultana. Imala bih na raspolaganju vojsku, biblioteku, mogla bih putovati i trgovati, ponekad odrubiti neku glavu....i.... zivjeti onako kako mi se cefne. Trgovala bih sa kineskim i indijskim trgovcima, kupovala misticne svitke umrlih alkemicara koji su svoj zivot skoncali trazeci zivotni eliksir. Moja bi jela kusali eunusi, tek opreza radi, ako bi nekom omrazenom susjedu palo napamet da me skrati za glavu. U palacu bi pozivala pjesnike i crtace, koji bi mi svojim darom uljepsavali dane kada bih bila "kod kuce".  Savjetnike bih mjenjala svako toliko, jer je u ljudskoj prirodi da te namagarce i prebjegnu neprijatelju ako ikako mogu. Stoga, da mi se ne bi desilo ludilo kao kod Ivana Groznog, moji bi generali i savjetnici rotirali. Danas su tu, a sutra tko za gdje. Ne, siguno ne bih bila popularna u palaci, ali barem bih se pobrinula da budem ziva.




U trenucima opceg smiraja i blagostanja, u mojoj bi se kuhinji spremalo nesto poput ovoga....torta od kupina i cokolade u ljetnoj verziji, u cast mojem prezivljavanju 39 godina u ovom obliku u kojem krasim svoju okolinu ;-) ....



Potrebno je:
pakiranje piskota
1 dcl mlijeka
2 jusne zlice Baileys-a
300 gr kupina
2 jusne zlice secera
korica limuna
sok od 1/2 limuna
1 zlicica skrobnog brasna
400 ml slatkog vrhnja
300 gr cokolade za kuhanje


Mlijeko malo zagrijati i dodati Baileys. Potopiti piskote kao kad radite tiramisu i slagati jednu do druge. Kupine, secer, limunovu koricu i sok staviti da zakuha. Kad provrije, smanjiti vatru i ostaviti par minuta da se krcka, umjesati skrobno brasno i kad se pocine zguscavati, maknuti sa vatre, te pustiti da se ohladi.
Na pari rastopiti cokoladu, prohladiti i dodati cvrsto tuceno slatko vrhnje. Smjesom od kupina namazati piskote, te preko toga raspodijeliti smjesu od cokolade i vrhnja.



Broj komentara: 17:

  1. Prica je divna..I ja sam volela te price iz 1001 noci;)) Torta je evc prica za sebe;)))

    OdgovoriIzbriši
  2. Mmmmmm, kriškica otkriva kako je torta bogatog čokoladnog okusa!

    Sretno "preživljavanje" u ovom obliku u kojem nam donosiš krasne priče i odlične recepte.

    OdgovoriIzbriši
  3. Prekrasan post i priča upotpunjena krasnim fotografijama!

    Lijep pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Sretan rođendan (ako sam dobro skužila), sviđa mi se tortica!

    OdgovoriIzbriši
  5. jubistacha-hvala, hvala, dobro si skuzila :-))
    dessert - posluzi se!

    OdgovoriIzbriši
  6. ovo ti je stvarno rajski! ja bi jedino možda tu stavila neki čoko biskvit umjesto piškota, ali to su sad neki osobni ukusi ;) u svakom slučaju, torta dostojna :)

    OdgovoriIzbriši
  7. tamara - ovo je ljetna verzija u kojoj idu piskote, tek toliko da se palim rernu na +35. zimska verzija je ona sa cokoladom i narancom :-)...

    OdgovoriIzbriši
  8. Draga Lusitanija, srećan ti 39. rođendan i želim ti da te tvoj čarobni svet mašte prati do poslednjeg dana. Hvla što nam dopuštaš da zavirimo u njega.

    OdgovoriIzbriši
  9. Fantastičan post,fotke očaravjuće prate temu..a ova torta trans mi je laganica kako je dobra...veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  10. Sretan rockas, torta izgleda bas fino (iako mi kupine nisu omiljeno voce, ovaj mus od cokolade je bas muss!)!

    OdgovoriIzbriši
  11. Sve najlepse,draga!
    Torta je prava letnja, a fotke kao i uvek, jako zavodljive:)

    OdgovoriIzbriši
  12. Šta mi radiš neznam što prvo da čitam post jer uživam u njima a kako da ga čitam kad oči bježe na zadnju slikicu ove sultanove torte bar po meni.

    OdgovoriIzbriši
  13. Srecan rodjendan draga vrsnjakinjo! :*
    Ne komentarisem uvek, ali uzivam u svakom tvom postu!

    OdgovoriIzbriši
  14. Sretno ti bilo, najretnije! Najljepše želje ti upućujem, od srca...
    Ja sam jedna od onih koje su uživale u svim pričama s istoka, imam čak jednu prastaru knjigu koja se zove "Iztočne priče" na nekon jeziku davnašnjem, odatle "z" u prvoj riječi...knjiga iz djetinjstva moje mame.
    Najčešće sam bila Šeherezada, kako u maštanjima, tako bogme i u životu i uspijevala sam u tome...dobro.
    Volim te čitati, volim sliniti nad slikama tvojih delicija, volim tebe...

    OdgovoriIzbriši
  15. kazu da za lepe zelje nikada nije kasno,tako da ti sa zakasnjenjem ali od srca zelim srecan rodjendan...a sto se tice ovog posta zacinjenog egzoticnim mirisima i divnom kremastom cokoladnom tortom uzivala sam svim culima:)))

    OdgovoriIzbriši
  16. Opasno kasnim ali za lepe želje valjda nikad nije kasno: Srećan rođendan generacijo moja! Još jedan post u kome sam beskrajno uživala :)

    OdgovoriIzbriši